Wycieczka do Pragi

W dniach 23-25 maja pojechaliśmy pod przewodnictwem Pani Agnieszki Lasek na wycieczkę do Pragi. Wystartowaliśmy rano o 7:00, a prowadził nas pan Mieciu Witowski. Po drodze dołączyli do nas koledzy i koleżanki z Jazowska. We wczesnych godzinach popołudniowych już byliśmy w Złotym Stoku. A tam same atrakcje; kopalnia złota, a w niej: zjeżdżalnia, tunel strachów, przejazd kolejką i podziemny wodospad. Niestety złota nie znaleźliśmy…

Kolejnym punktem wycieczki było Kłodzko i Mała Praga. Chyba po to by zwiększyć chęć zobaczenia tej prawdziwej.

Na kolację dojechaliśmy do willi ,,Sudety” w Kudowie- Zdroju. Tam spędziliśmy miły wieczór spacerując, zwiedzając, a nawet próbowaliśmy zachwycić się tamtejszą wodą zdrojową.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do stolicy Czech Pragi. Jak najbardziej zasługuje ona na miano metropolii. Zachwyt wzbudził m.in.; Most Karola, Złota Ulica i cała Starówka. W wolnym czasie zrobiliśmy małe szalone zakupki  (te większe zrobiliśmy w Muzeum Sztuki Użytkowej poprzedniego dnia). Pełni wrażeń około 20:00 wróciliśmy do Kudowy na pyszną obiadokolację, a później ze smutkiem pakowaliśmy się, by następnego dnia ruszyć w drogę powrotną. Pocieszający był fakt, że przed nami jeszcze aquapark z bombową zjeżdżalnią i jedyne w Polsce Muzeum Papiernictwa.

I tak nadszedł trzeci dzień wycieczki. Po wodnych szaleństwach z wielkim skupieniem słuchaliśmy o sztuce tworzenia papieru, od zarania dziejów do czasów współczesnych.

Droga powrotna minęła szybko pomimo korków na drodze i przepełnionych McDonaldów. Umilał ją chór śpiewający na nutę góralską i disco polo, a stworzony głównie przez kolegów z Jazowska.

Humory i zdrowie (z małymi przerwami) dopisywało. Wróciliśmy z niewielkim opóźnieniem około godz. 23:00. Z niecierpliwością czekamy na podobne wyjazdy. Było super!!