Wycieczka PTTK – Węgry

Dnia 21 października 2019 roku o godzinie 7.00 członkowie szkolnego koła PTTK wyruszyli na wycieczkę do przepięknej stolicy Węgier – Budapesztu. Początkowo byli obecni uczniowie z klas 8 , 7 oraz nasze dwie koleżanki z klasy 5. Później po kolei dołączali do nas nasi znajomi z Cieniawy oraz Jazowska.
Niedługo po przekroczeniu granicy Polsko- Słowackiej czekała na nas pierwsza atrakcja. Zatrzymaliśmy się w drugim co do wielkości mieście – Koszycach. Zobaczyliśmy Katedrę Świętej Elżbiety, pomnik Jana Pawła II. Następnie zrobiliśmy sobie przerwę, by skosztować pysznych lodów lub ciastko. Po przerwie wsiedliśmy ponownie do autobusu i wyruszyliśmy w drogę. Naszym następnym przystankiem były jaskinie w Parku Narodowym Aggtelkach. Mogliśmy tam podziwiać piękne skały. Specjalnie dla nas również odbył się koncert podczas, którego mieliśmy tą okazję posłuchać muzyki węgierskiej. Po około godzinie wyszliśmy z podziemi „do świata żywych”. Do stolicy zostało nam tylko około dwie godziny. Kiedy przyjechaliśmy czekał już na nas obiad. Następnie otrzymaliśmy klucze do pokoi i rozpakowaliśmy się. Tego dnia czekała nas jeszcze jedna atrakcja, którą było zwiedzanie muzeum sztuki użytkowej.
Następnego ranka o godzinie 8.00 zjedliśmy śniadanie, i udaliśmy się na zwiedzanie Budapesztu. Naszą pierwszą atrakcją była Góra Gellerta, z której było pięknie widać całą stolicę. Później mieliśmy okazję zobaczyć Górę Zamkową, Starówkę, Kościół Macieja. Byliśmy obecni też przy małej zmianie warty (widzieliśmy jak żołnierze wymieniali się bronią).Wróciliśmy wspomnieniami do wydarzeń historycznych z dnia 23 października 1956 kiedy to naród węgierski sprzeciwił się władzy komunistów i rozpoczął z nimi walkę. Następnie przeszliśmy Nadbrzeżem Dunaju. Przywołano nam historię butów – symbolu walki narodu Węgierskiego z komunizmem.. Kolejno przeszliśmy jednym z pierwszych Mostów Łańcuchowych. Zobaczyliśmy Parlament. Warto również dodać, iż następnego dnia tj. 23 października było święto narodowe . Związku z tym trwały przygotowania, podczas, których mieliśmy okazję uczestniczyć. Naszym następnym przystankiem była Bazylika Świętego Szczepana oraz Vaci. Po długim zwiedzaniu w końcu doczekaliśmy się przerwy. Mogliśmy wtedy kupić sobie pamiątki, bądź zjeść coś. Jedną z naszych ostatnich atrakcji był przejazd najstarszym metrem. Po czym udaliśmy się ponownie do muzeum sztuki użytkowej. Po całym dniu zwiedzania powróciliśmy do hotelu, gdzie dostaliśmy kolację. Dodam również , iż pokonaliśmy ok. 10 km.
W trzeciej dobie niestety musieliśmy się już pakować. Rano niedługo po śniadaniu wyruszaliśmy w drogę powrotną. Czekała na nas jeszcze jedna atrakcja, którą były baseny termalne w Miszkolcu. Wtedy mieliśmy czas dla siebie, mieliśmy okazję odpocząć . Po kilku godzinach kąpieli, byliśmy głodni dlatego udaliśmy się do konsulatu amerykańskiego:) – czyli Mac Donalda . Wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy w drogę powrotną. Kolejno opuszczaliśmy Węgry, Słowację. Niedługo, kiedy wjechaliśmy do Polski musieliśmy się żegnać z nowo poznanymi koleżankami oraz kolegami. Do Stróż przyjechaliśmy około godziny 19.30. Dziękujemy pani Agnieszce oraz panu Mieciowi za miło spędzony czas. Nie możemy się doczekać kolejnych wycieczek.