Wycieczka do Krakowa

Wycieczka do Krakowa dnia 19.10.2018 r

Witam ponownie i pragnę pokrótce opowiedzieć o wycieczce naszej szkolnej grupy PTTK do Krakowa, a dokładnie Historylandu.

Autobusem spod szkoły wyruszyliśmy około godziny 8:00 (większość uczniów w tym czasie rozpoczynała lekcje!!). Podekscytowani i w dobrych nastrojach razem z kolegami z Cieniawy, którzy dołączyli po drodze stanęliśmy na placu dworcowym już o 10:30. Bo właśnie tutaj, w budynku Starego Dworca PKP w Krakowie, mieści się muzeum Historylandu. To niezwykłe, interaktywne centrum odkrywania historii Polski i Polaków, a wszystko zbudowane z ponad miliona klocków LEGO.

Makiety wzbogacone są o nowoczesne technologiczne rozwiązania i zapierające dech w piersiach multimedialne pokazy. Pozwalają one np.: przenieść się w sam środek bitwy z zakonem krzyżackim, czy przypomnieć sobie bitwę pod Oliwą ze Szwedami. Podziwialiśmy tutaj także m in. Osadę w Biskupinie, krakowskie Sukiennice oraz obronę klasztoru na Jasnej Górze, oczywiście mini wersję. Po dużej ilości wrażeń odwiedziliśmy ,,rycerza” McDdonalda po czym ruszyliśmy zobaczyć Stare Miasto, jak zawsze pełne uroku i tajemnej mocy (Barbakan, Sukiennice, kościół Mariacki). Przy okazji poznaliśmy legendę o dwóch wieżach kościoła Mariackiego.
JEDNYM SŁOWEM: WYCIECZKA KRÓTKA ALE BARDZO ,,TREŚCIWA”, SUPER!!

Wróciliśmy około 18:00 do rzeczywistego świata, normalnych rozmiarów i do ciężkiej pracy ucznia. Dziękujemy naszej kochanej pani Agnieszce, pani przewodnik i wszystkim z którymi miło spędziliśmy czas.