PTTK

baner_mniejszy

Koło PTTK zostało założone w naszej szkole w październiku 2017 roku. Obecnie mamy 22 członków, głównie z klasy IV, VI oraz VII. Opiekunem koła jest pani Agnieszka Lasek.

Podstawowym założeniem naszego programu jest zachęcanie dzieci do aktywnego i twórczego spędzania wolnego czasu oraz popularyzacja turystyki od najmłodszych lat. Podczas wypraw uczniowie będą mieli możliwość pogłębienia wiedzy o swoim regionie i jego ekosystemie, poznania tradycji, historii, zabytków i innych ciekawych miejsc naszego kraju. Chcemy także uwrażliwić uczniów na piękno przyrody i kształtować właściwy stosunek do ochrony środowiska naturalnego. Pragniemy uczyć zasad bezpiecznego zachowania na ulicach miast i podczas podróży oraz dać możliwość lepszego zintegrowania się z rówieśnikami podczas współpracy w grupie. Chcemy aby uczniowie wyrabiali w sobie poczucie odpowiedzialności za siebie i innych oraz poprawiali swoją kondycję zdrowotną i sprawność fizyczną.

Program został tak skonstruowany, by dać dzieciom możliwość wyboru wycieczek zgodnie z ich zainteresowaniami, potrzebami, ich sprawnością fizyczną, stopniem przygotowania do wędrówki oraz możliwościami finansowymi rodziców. Proponujemy zarówno wycieczki piesze, jak i autokarowe.

Podczas realizacji programu zamierzamy aktywnie współpracować z PTTK Oddział „Beskid” w Nowym Sączu oraz z innymi opiekunami i członkami szkolnych kół turystycznych.

Szkolna wycieczka do Piwnicznej w ramach programu szkolnego kola PTTK.

W mroźny wtorek, 23 stycznia moja klasa IV C, razem z wychowawcą p. Agnieszką Lasek udała się na kulig do Piwnicznej Zdrój. Ze Stróż wyruszyliśmy o godz 9:30. Cieplutko ubrani i z wielką ochotą na białe szaleństwo wsiedliśmy do sań zaprzężonych w konie. Pan woźnica przykrył nas ciepłymi kocami. Trasa kuligu wiodła przez zakątki urokliwej wsi, skąd roztaczały się piękne widoki. Jazda zaprzęgiem konnym sprawiła dużo radości. Po kuligu rozpoczęła się bitwa na śnieżki, lepienie bałwana oraz robienie aniołków kolejnym etapem było ognisko i pieczenie kiełbasek. Wszystkich rozgrzała gorąca herbata. Atrakcją wycieczki była wizyta w Pijalni Piwniczna. Wszystkim dopisywały dobre humory. Zadowoleni dotarliśmy do szkoły o godz.14:00.To był udany dzień.

Franek Poręba

W dniach 15-16 maja klasa 4c w ramach szkolnej wycieczki i szkolnego koła PTTK odbyła swoją pierwszą dwudniową wycieczkę w Bieszczady. Wszyscy członkowie koła zdobyli Połoninę Wetlińską, popłynęli w rejs statkiem po Zalewie Solińskim, odwiedzili Duklę, oraz Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowego w Bóbrce.

Dukla
Komańcza, Bieszczady. Miejsce więzienia Prymasa Wyszyńskiego.
Schronisko na Połoninie Wetlińskiej.
Zapora w Solinie
Zapora w Solinie.
Ognisko w Solinie.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Rejs statkiem po Zalewie Solińskim.
Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowego w Bóbrce.

WYCIECZKA DO PRAGI

W dniach 23- 25 maja pojechaliśmy pod przewodnictwem Pani Agnieszki Lasek na wycieczkę do Pragi. Wystartowaliśmy rano o 7:00, a prowadził nas pan Mieciu Witowski. Po drodze dołączyli do nas koledzy i koleżanki z Jazowska. We wczesnych godzinach popołudniowych już byliśmy w Złotym Stoku. A tam same atrakcje; kopalnia złota, a w niej: zjeżdżalnia, tunel strachów, przejazd kolejką i podziemny wodospad. Niestety złota nie znaleźliśmy…

Kolejnym punktem wycieczki było Kłodzko i Mała Praga. Chyba po to by zwiększyć chęć zobaczenia tej prawdziwej.

Na kolację dojechaliśmy do willi ,,Sudety” w Kudowie- Zdroju. Tam spędziliśmy miły wieczór spacerując, zwiedzając, a nawet próbowaliśmy zachwycić się tamtejszą wodą zdrojową.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do stolicy Czech Pragi. Jak najbardziej zasługuje ona na miano metropolii. Zachwyt wzbudził m.in.; Most Karola, Złota Ulica i cała Starówka. W wolnym czasie zrobiliśmy małe szalone zakupki (te większe zrobiliśmy w Muzeum Sztuki Użytkowej poprzedniego dnia). Pełni wrażeń około 20:00 wróciliśmy do Kudowy na pyszną obiadokolację, a później ze smutkiem pakowaliśmy się, by następnego dnia ruszyć w drogę powrotną. Pocieszający był fakt, że przed nami jeszcze aquapark z bombową zjeżdżalnią i jedyne w Polsce Muzeum Papiernictwa.

I tak nadszedł trzeci dzień wycieczki. Po wodnych szaleństwach z wielkim skupieniem słuchaliśmy o sztuce tworzenia papieru, od zarania dziejów do czasów współczesnych.

Droga powrotna minęła szybko pomimo korków na drodze i przepełnionych McDonaldów. Umilał ją chór śpiewający na nutę góralską i disco polo, a stworzony głównie przez kolegów z Jazowska.

Humory i zdrowie (z małymi przerwami) dopisywało. Wróciliśmy z niewielkim opóźnieniem około godz. 23:00. Z niecierpliwością czekamy na podobne wyjazdy. Było super!!

Dziękujemy p. Agnieszce i p. Mieciowi Witowskiemu

Żydowska Synagoga w Pradze – dwa zegary
Praga – widok z mostu

Wycieczka do Krakowa dnia 19.10.2018 r

Witam ponownie i pragnę pokrótce opowiedzieć o wycieczce naszej szkolnej grupy PTTK do Krakowa, a dokładnie Historylandu.

Autobusem spod szkoły wyruszyliśmy około godziny 8:00 (większość uczniów w tym czasie rozpoczynała lekcje!!). Podekscytowani i w dobrych nastrojach razem z kolegami z Cieniawy, którzy dołączyli po drodze stanęliśmy na placu dworcowym już o 10:30. Bo właśnie tutaj, w budynku Starego Dworca PKP w Krakowie, mieści się muzeum Historylandu. To niezwykłe, interaktywne centrum odkrywania historii Polski i Polaków, a wszystko zbudowane z ponad miliona klocków LEGO.

Makiety wzbogacone są o nowoczesne technologiczne rozwiązania i zapierające dech w piersiach multimedialne pokazy. Pozwalają one np.: przenieść się w sam środek bitwy z zakonem krzyżackim, czy przypomnieć sobie bitwę pod Oliwą ze Szwedami. Podziwialiśmy tutaj także m in. Osadę w Biskupinie, krakowskie Sukiennice oraz obronę klasztoru na Jasnej Górze, oczywiście mini wersję. Po dużej ilości wrażeń odwiedziliśmy ,,rycerza” McDdonalda po czym ruszyliśmy zobaczyć Stare Miasto, jak zawsze pełne uroku i tajemnej mocy (Barbakan, Sukiennice, kościół Mariacki). Przy okazji poznaliśmy legendę o dwóch wieżach kościoła Mariackiego.

JEDNYM SŁOWEM WYCIECZKA KRÓTKA ALE BARDZO ,,TREŚCIWA” SUPER!!

Wróciliśmy około 18:00 do rzeczywistego świata, normalnych rozmiarów i do ciężkiej pracy ucznia. Dziękujemy naszej kochanej pani Agnieszce, pani przewodnik i wszystkim z którymi miło spędziliśmy czas.